#38 Cyber KASSEN

プレイヤーが着用する端末に内蔵されたセンサーによって、複数人が同時に参加できるデジタルスポーツです。
Wi-Fiまたはモバイルデータ通信を利用して、リアルタイムでスコア確認が可能。校舎やビルを使ったサバイバルゲームや鬼ごっこなど、広範囲なフィールドでのイベントに最適です。
伝統的な合戦(物理的な戦い)とデジタル技術を融合させたイベントを提供します。教育、企業、地域コミュニティなど、幅広いシーンで活用できる現代的なエンターテイメントです。
元々超人スポーツに登録させていただいている次世代デジタルチャンバラSASSEN(サッセン)の概念を拡張させ、 株式会社revotと共同で大人数、集団戦を想定したウェアラブルデバイス「名称:Cyber KASSEN」を開発しました(特許申請中:ゲーム得点判定システム)。

This is a digital sport that allows multiple players to participate simultaneously, utilizing sensors embedded in wearable devices worn by the players.
Real-time score tracking is possible using Wi-Fi or mobile data communication, making it ideal for large-scale field events like survival games or tag played across school campuses or buildings.
The event combines traditional battles (physical combat) with digital technology, offering a modern form of entertainment applicable in diverse settings such as education, corporate activities, and community initiatives.
Expanding on the concept of SASSEN, a next-generation digital chanbara (sword fighting) registered under the Superhuman Sports program, we have collaborated with Revot Co., Ltd. to develop a wearable device called "Cyber KASSEN," designed for large-scale, team-based battles (patent pending: game scoring system).

開発者
  • 本村 隆馬
  • 鋤先 星汰

認定競技一覧